Visar inlägg med etikett bönor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bönor. Visa alla inlägg

lördag 9 juli 2016

Lunch i trädgården

Straxt innan klockan ett tar jag en sväng i trädgården och hämtar in dagens lunch. Sommarmorötter, vitlök, mangold, dill och bondbönor. 

Hittar några potatisar i skafferiet som glömdes bort när färskpotatisen inhandlades( jag har inte odlat någon potatis i år). 

Steker potatisen i stekpannan sedan steker jag med mangold, vitlök och bondbönor och slår sedan på grädde och kryddar med dill, salt och vitpeppar. 
Just nu är detta min favoriträtt. 
Till detta bacon eller hallomiost. 

Mums!

tisdag 5 juli 2016

Blivande täckmaterial

Där i högra hörnet i ovankant finns en hel del täckmaterial. Det var i alla fall så jag tänkte när jag tog fram lien. Räfsade sedan ut det på asfalten för att låta det torka. Det kommer bli jättemycket täckmaterial till ytterligare en odlingsplats. 

Den senaste frilandet är cirkelformat och innehåller sockerärtor, bondbönor(i mitten), luktärtor, tomater, solrosor, ringblommor och sommaraster.