Visar inlägg med etikett skörd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skörd. Visa alla inlägg

söndag 10 juli 2016

Skörd av röda vinbär

De röda vinbären är plockade och infrysta! 
Några bär tog jag till den hemmagjorda glassen som jag gjorde samma dag. 
Och idag är den nästan slut. Ett extra plus är att jag gjorde glassen på laktosfri grädde och då kunde Ekebergar´n också äta den. 
Det hade han gjort sig förtjänt av då han plockade körsbär. 

Om någon vecka är det dags för de svarta vinbären och det verkar bli mycket så vill någon komma och plocka - hör av er!



torsdag 30 juni 2016

Första dillskörden

Dillen började gå i blom och det vill jag inte så skördedags.
 Jag sköljde och hackade rubbet och frös in. Jag vet med mig att jag kommer lägga dillen i olika grytor och röror och då är det ju smaken jag är ute efter så stjälkarna fick följa med.